איזה דק מומלץ לבנות מסביב לבריכה וכמה הוא עולה?

אפשר בקלות לברר איזה דק מומלץ לבנות מסביב לבריכה וכמה הוא עולה, כי באינטרנט יש מספיק מחירונים של דקים, פרגולות, חיפויים שונים וכולי. עם זאת, לעיתים הבחירה עשויה להיות יותר מורכבת וכן להצריך לקיחה בחשבון של פרמטרים סביבתיים שונים. היכן מתחילים? – כאן. 

כאשר מתחילים בחיפושים אחרי הדק המושלם לבריכה (אנחנו מקנאים), בראש ובראשונה, חשוב לקחת בחשבון את הנושא של הפרקטיות וכן את הנושא של הבטיחות. לאחר מכן, יש לקחת בחשבון את הנושא של איכות הדק ואיכות העץ ממנו הדק מיוצר. באופן כללי, מכיוון שסביבת הבריכה היא תחת השמש, קופחת ותמיד רטובה, ההמלצה היא לבחור בסוגי העצים הבאים:

  • טיק בורמזי: עץ פחות נפוץ בישראל, אבל נחשב איכותי ומותאם לאקלים הישראלי.
  • במבוק: עץ איכותי מאוד אשר מצריך תחזוקה יחסית מינימלית.  
  • עץ איפאה: נחשב איכותי וחזק מאוד, עמיד לשמש הישראלית. 
  • דק אורן: עצי אורן הם בין הנפוצים ביותר בישראל, כאשר אלו יהיו גם זולים מעצי איפאה. 
  • דק סינטטי: אלו הם הפתרונות הזמינים ביותר, כאשר חלקם איכותיים פחות וחלקם איכותיים יותר. 

הפקטור של מחיר התקנת דק העץ – כמה עולה? 

הפקטור של מחיר הדק מושפע כמובן מסוג העץ, כאשר עץ איפאה נחשב בין העצים הזמינים והנגישים יותר. אם אתם מעוניינים באיפאה עבור בניית דק לבריכה שלכם, המחירים יכולים לנוע בין כ-650 – 750 ₪ למ"ר. מצד שני, עצים סינטטיים לא הרבה יותר זולים מעץ האיפאה, כאשר אלו יעמדו על מחיר של כ-700 ₪ למ"ר. 

בעוד כי מחיר דק במבוק דומה למחיר של עץ איפאה, דק מסוג טיק בורמזי נחשב אחד היקרים בשוק. עלותו נעה בין כ-1,000 – 1,500 ₪ למ"ר. לעומת כל סוגי העצים המצוינים לעיל, דק אורן נחשב אחד הזולים בשוק ומחירו עומד על כ-300 – 400 ₪ למ"ר. לרוב, הכוונה היא לעץ מסוג אורן פיני.  

במה דק עץ לבריכה שונה מדקים אחרים? 

כאמור, דק העץ נחשף NON STOP לסביבה לחה, רטובה וחמה מאוד. ברוב המקרים, הדק לא יקבל הצללה ולכן הוא יספוג שמש בלתי פוסקת במשך כל שעות היום. לכן, דקים של בריכות שונים ברמת התחזוקה שהם צריכים לקבל. כאשר הם יוצאים מהמפעל, עצים אלו כבר משומנים ומרוחים בחומרים אשר מגנים עליהם מפני הבלאי הקיים בסביבת הבריכה. 

יחד עם העובדה שהדקים מקבלים טיפול עוד במפעל כאשר הם מיוצרים, חשוב לציין שדקים מעץ מצריכים תחזוקה מהצד שלכם, בעלי הדק. במשך השנים, תצטרכו מעת לעת להזמין חברת חידוש דקים, לעיתים גם תיקון דקים אפילו. כל עוד מתחזקים את הדק נכון במהלך השנים, גם עץ אורן פיני זול יכול להחזיק מעמד בצורה טובה. 

לסיכום, בין אם אתם צריכים חידוש דקים של בריכות, ניקוי דקים מעץ או התקנת דק עץ לבריכה, ההמלצה הכי טובה היא לערות השוואת מחירים בין חברות דקים עץ. ככה תוכלו לקבל הבנה ברורה של מצב השוק, של המחירים בתחום וכולי.