בריכות פיברגלס – כל מה שצריך לדעת

בריכות פיברגלס הינן בריכות אשר מיוצרות כמובן מחומרי פיברגלס חזקים ועמידים. לעומת בריכות בטון, אותן יוצקים במקום בו מעוניינים לבנות את הבריכה, בריכות פיברגלס הינן בריכות אשר מיוצרות במפעל הפיברגלס והן מגיעות אל המקום בו נדרש להתקין אותן כאשר הן כבר בנויות. כל מה שצריך זה לבצע הכנה בחצר, כמו חפירה וכדומה, חיבור של המכונות וחיפויים וסיימתם.

בריכות פיברגלס מעניקות כמה יתרונות חשובים מאוד:

  1. קל מאוד לייצר אותן ולכן ניתן להזמין ולקבל בריכה כזו בתוך זמן קצר ולהשלים עם הקמת הבריכה בבית שלכם בקלות רבה מאוד.
  2. עלויות הייצור של הבריכות הללו אינן גבוהות ולכן הן מציעות פתרון קל וזול יותר לבריכות ביתיות.
  3. המשקל של הפיברגלס הוא לא גבוה, ולכן ניתן בהתאם לתכנון הנדסי להתקין בריכה כזו גם על גגות בניינים או מרפסות גדולות, כמובן – בהתאם לחוזק הבניין ויכולת העמידות המותאמת.
  4. הפיברגלס הינו חומר איכותי בעל יכולת עמידות ארוכת טווח כך שאתם יכולים ליהנות מהבריכה הזו לאורך שנים רבות ללא בעיות של בלאי.
  5. ניתן להזמין בריכת פיברגלס בציפוי קרמי – ציפוי מיוחד אשר מחזק את הבריכה בצורה משמעותית מאוד ומאפשר לה להיות הרבה יותר עמידה מפני פגעים של מזג האוויר, תנודות של הקרקע או בעיות דומות.

כיצד מתקינים בריכות פיברגלס?

כאמור, בשל העובדה שהפיברגלס הוא חומר שאין לו משקל גבוה ניתן לבצע התקנה של בריכות פיברגלס גם בתוך האדמה, באמצעות חפירה, וגם מעל פני הקרקע.

יחד עם הבריכה עצמה, עליכם לקחת בחשבון התקנה של צנרת מתאימה ומערכת חשמל, חומרי מילוי במידה ומדובר בבריכה שתונח בתוך האדמה, חיפויים והתקנה של אביזרי בטיחות. כל אלו צריכים להילקח בחשבון עוד טרם ההקמה על מנת שתהיו בטוחים כי מראש אתם יודעים את כל העלויות ומהן בדיוק העבודות שתצטרכו לבצע בכדי להקים את בריכת החלומות שלכם.

האם כמו בבריכות בטון נדרשים היתרי בניה לבריכות פיברגלס?

התשובה היא כן. רבים טועים לחשוב כי היתרי בניה נדרשים רק בעת יציקה של בריכת בטון אך למעשה, גם בהתקנה של בריכות פיברגלס אתם מחויבים בהגשת בקשות וקבלת היתרי בניה מתאימים. מבחינת הרשויות, הקמה של בריכות פיברגלס נחשבת בתור בניה של מבנה קבוע, ולכן יש מגבלות שונות ותנאים מסוימים שאתם נדרשים לעמוד בהם על מנת שתוכלו לקבל היתר לבנות את הבריכה בשטח שלכם.

התקנה של מערכות חימום בבריכות פיברגלס

אם אתם רוצים להיות מסוגלים לעשות שימוש בבריכה גם בעונת החורף, במיוחד אם אתם גם ככה מקרים אותה, מערכת חימום מים היא הפתרון הטוב ביותר עבורכם. תוכלו למצוא היום כמה וכמה סוגים של מערכות חימום שונות, כמו גופי חימום אשר מעבירים חום אל תוך המים, משאבות המחממות את המים ומעבירות אותן פנימה וכדומה. כך אתם יכולים לחמם את מי הבריכה וליהנות מהם גם בעונת החורף ללא כל בעיה.

חשוב לתכנן את זה מראש. אם תתכננו את המערכת הזו מראש ההתקנה שלה תהיה הרבה יותר נכונה והרבה יותר פשוטה. לכן כבר מההתחלה חשבו האם יש לכם צורך בחימום של המים, ואם כן, יש להקדיש גם לכך מקום בתקציב שלכם ולתכנן אותו כך שיספיק גם עבור מערכת חימום המים בה אתם בוחרים.

כמה זה עולה?

אתם יכולים למצוא היום מגוון רחב מאוד של בריכות פיברגלס שונות, והמחירים כמובן משתנים בהתאם. אלו יכולות להיות בריכות בצורות שונות ומגוונות, בריכות הכוללות תוספות כמו מדרגות או אזורי ישיבה, בריכות הכוללות מערכות תאורה וסאונד ועוד. לכן, לפני שאתם יוצאים לחפש את הבריכה המתאימה לכם חשוב מאוד שתדעו להגדיר את התקציב הנכון עבורכם.

הגדרה של התקציב המדויק בשבילכם תאפשר לכם להיות בטוחים כי אתם מקבלים בריכה אשר עונה בדיוק מושלם על הצרכים שלכם, ותמנע מכם להתפתות אחר תוספות מוגזמות אשר בסופו של דבר ייקרו את הבריכה בצורה משמעותית.

קחו בחשבון כי חלק מהתקציב מוקדש לבריכה עצמה אך גם חלק לא קטן ממנו צריך להתייחס לחיפויים סביב הבריכה, גדר ואמצעי בטיחות וכדומה, ולכן חשוב לתכנן מראש את התקציב בצורה נכונה כדי שלא תישארו בסופו של דבר עם תוספות שכלל לא ציפיתם להן.

האם אפשר לשלב בבריכות פיברגלס גם ג'קוזי?

בהחלט כן. ניתן היום לבחור בריכות פיברגלס אשר משלבות גם ג'קוזי כך שהכל מגיע מחובר ביחד, ובעת ההתקנה של הבריכה מבצעים גם את ההתקנה של הג'קוזי יחד עם כל המערכות והתשתיות להן הוא זקוק. שילוב כזה יכול להפוך את החצר שלכם ליוקרתית במיוחד ולכן היום בהרבה מאוד וילות נופש ומתחמי צימרים ניתן לראות בריכות כאלו אשר משדרגות משמעותית את החוויה במקום והופכות את הווילה או את מתחם הצימרים ליוקרתיים במיוחד.

מה התחזוקה שדורשות בריכות פיברגלס?

אתם כבר משקיעים בהקמה של בריכה ייחודית ואיכותית, בריכה שצריכה לשמש אתכם למשך זמן ארוך, אל תוותרו על תחזוקה נכונה שלה. אתם צריכים להבין כי ברגע שאתם מקימים בריכה בבית, העבודה לא מסתיימת עם סיום העבודה. להחזיק בריכה בבית זו עבודה של ממש ואתם חייבים להיות בטוחים כי ברגע שהחלטתם להקים בריכה, אתם יודעים גם מה נדרש מכם לבצע על מנת לתחזק אותה.

אם אתם לא בטוחים שיהיה לכם מספיק זמן לכך, או שהידע שלכם לא מספיק, אל תתפשרו ובחרו חברה מקצועית אשר תבצע את עבודת האחזקה עבורכם. כך תוכלו להיות בטוחים כי הבריכה תמיד תהיה מוכנה לשימוש ותוכלו לשמור עליה ועל האיכות שלה לטווח ארוך בצורה הטובה ביותר.

מה כולל התהליך הזה? מה חשוב לדעת אם אתם עומדים לפני בניית בריכות מבטון? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

מה היתרונות של בריכות בטון?

בריכות העשויות מבטון מציעות לכם כמה יתרונות חשובים  מאוד, יתרונות אשר הופכים את ההשקעה הכספית בבריכה הזו למשתלמת מאוד, ואת המורכבות של התהליך להרבה יותר כדאית:
  • עמידות – כיום ניתן למצוא מגוון די רחב של סוגי בריכות שונות אך בסופו של דבר הבריכות העמידות ביותר הן בריכות הבטון. בריכות כאלו יכולות להחזיק מעמד במשך שנים ארוכות מאוד ללא כל בעיה וללא שחיקה או בלאי גבוה או מהיר.
  • עיצוב – בריכות בטון מאפשרות לכם לבצע עיצוב במגוון רחב של צורות שונות, חיפויים ועוד, כך שאתם יכולים להתאים את הבריכה אל החצר שלכם וכך לקבל בריכה בהתאמה אישית ובעיצוב אישי, כזו שעונה על כל הצרכים שלכם.
  • התאמה עיצובית לבית ולגינה – בריכות הבטון מאפשרות לכם לבצע התאמה עיצובית לבית ולגינה שלכם יחד עם מפלים שונים, צמחיה, שילוב של נהרות וגשרים ועוד. תוכלו לבצע כל עיצוב שתרצו ובעצם להפוך את החלק החיצוני של הבית לחלק בלתי נפרד מהעיצוב הכללי של הבית שלכם.

השלב הראשון – קבלת היתרים

הקמה של בריכת בטון בחצר הבית מצריכה קבלת היתרי בניה מהועדה לתכנון ובניה ברשות העירונית בה אתם מתגוררים. מבחינת החוק, בניית בריכת בטון מוגדרת בתור בניה של מבנה קבוע ולכן נדרשים היתרי בניה מתאימים. בכדי לקבל את ההיתרים להם אתם זקוקים אתם צריכים להגיש תכניות בניה מסודרות, מסמכים של אדריכלים, יועצים הנדסיים ויועצי בטיחות ועוד. קחו בחשבון כי מדובר בהליך בירוקרטי שיכול להיות מסובך מאוד אם לא ניגשים אליו בצורה נכונה ולכן חשוב כבר מהשלב הזה כבר לעבוד עם מומחים אשר ילוו אתכם לאורך כל הדרך ויסייעו לכם להכין מראש את כל המסמכים הנדרשים כך שתגיעו אל הועדה בצורה מסודרת ותקבלו את כל האישורים כמה שיותר מהר.

התייחסות לתהליך טיהור המים

יש שתי שיטות מרכזיות ועיקריות לטיהור המים בבריכות בטון – בריכות גלישה או בריכות סקימרים, וחשוב להחליט כבר בהתחלה על שיטת טיהור המים המתאימה לכם, שכן לאחר בניית הבריכה זה יכול להיות הרבה יותר מורכב לשנות את השיטה. בבריכת גלישה הטיהור של מי הבריכה מבוצע באמצעות תעלות אשר נמצאות מסביב לבריכה. המים נשפכים אל התעלות אשר נמצאות מסביב אל הבריכה, משם המים מועברים אל תוך מיכל מים ענק המעביר את המים אל מערכת טיהור שמטהרת את המים ומחזירה אותם אל הבריכה. בבריכות סקימר עושים שימוש במתקן אשר מזרים מים מהחלק העליון של הבריכה אל תוך מערכת הטיהור, ומשם הם חוזרים פנימה אל הבריכה באמצעות פתחים הנמצאים בחלק התחתון של הבריכה. מבחינה אסתטית – רבים מעדיפים יותר את בריכות הגלישה. בבריכות כאלו המים צריכים להיות ממש עד הגובה העליון של הבריכה, מה שמספק מראה אסתטי ומרשים יותר. לעומת זאת, בבריכות סקימרים, הסקימרים צריכים להיות מעל המים ולכן גובה המים המקסימלי בבריכה הזו יהיה עד 10 ס"מ מתחת לסף העליון של הבריכה. יחד עם זאת, מבחינת מחיר – בריכות סקימרים הרבה יותר זולות מבריכות גלישה בשל מורכבות ההתקנה והשטח הנדרש לטובת התעלות. לכן בסופו של דבר ההחלטה שלכם צריכה להיות בשיקול של עלות או אסתטיקה, מה שנכון ומתאים עבורכם.

שימוש בכלור או במלח?

בעבר כל הבריכות היו משתמשות בשיטה של שימוש עם כלור לטיהור מי הבריכה וחיטוי של המים אך בשנים האחרונות ניתן לראות הרבה יותר בריכות בהן משתמשים דווקא בחיטוי באמצעות מלח. אין ספק כי שימוש בכלור הוא יעיל לחיטוי המים, השמדה של חיידקים ובקטריות וניקיון, אך במקביל, כאשר מבצעים חיטוי באמצעות כלור יש לבצע מעקב קבוע ומדויק אחר הרמות של הכלור במי הבריכה ולדאוג תמיד לאיזון נכון. כאשר מבצעים חיטוי של מי הבריכה באמצעות מלח עושים שימוש במכשיר מיוחד אשר בעצם הופך את המלח לסוג של כלור טבעי. בשל כך, החומר המחטא את המים הוא הרבה יותר ידידותי לאלו ששוחים במי הבריכה והוא לא גורם לצריבה בעיניים או יובש בעור. לבריכת שחיה פרטית שתי האופציות יכולות להתאים אך חשוב מאוד להגדיר מראש את ההתאמה הנכונה עבורכם על מנת שיחד עם בניית הבריכה חדר המכונות יותאם לבחירות שלכם.

תחזוקה נכונה של הבריכה שלכם

בניית בריכת שחיה בבית לא כוללת רק את ההוצאה על בניית הבריכה עצמה, אלא עליכם לקחת בחשבון גם את התחזוקה של הבריכה לטווח הארוך. בכדי שתוכלו לתחזק את הבריכה שלכם בצורה טובה ולשמור עליה עליכם להכיר היטב את המכונות השונות, את דרכי הפעולה בהן אתם צריכים לנקוט על מנת לשמור על הבריכה שלכם, לדעת איך לנקות את הרובוט של הבריכה ועוד. כיום יותר ויותר אנשים אשר מחזיקים בריכות בטון גדולות מעדיפים להזמין איש מקצוע מומחה לתחזוקת בריכות אשר יבנה תכנית תחזוקה מותאמת לבריכה שלהם, יסביר להם אילו פעולות הם יכולים לבצע בעצמם ואת שאר הפעולות, אלו שנדרשות לביצוע על ידי מומחים בתחום, יבצע הוא או עובד קבוע מטעמו. כך אתם יכולים להיות בטוחים כי ההשקעה הרבה שלכם בבריכת השחיה תחזיק מעמד לטווח ארוך ותוכלו ליהנות מבריכת השחיה שלכם באופן קבוע ללא כל בעיה או הזנחה.