בניית בריכות מבטון – המדריך המלא

בניית בריכות מבטון נפוצות מאוד בשל איכותם ועמידותם לאורך זמן. על ידי שימוש ביציקת בטון ניתן ליצור מגוון רחב של סוגי בריכות שונות, בצורות וגדלים שונים וליצור בריכה איכותית וחזקה שתשמש אתכם למשך שנים רבות ללא כל בעיה. כמובן, תהליך בניית בריכות מבטון הוא לא תהליך פשוט והוא כולל לא מעט שלבים אותם יש לבצע אך בסופו של דבר תקבלו את התוספת הטובה ביותר לבית שלכם והשקעה שהיא ללא ספק משתלמת.

חושבים על בניית בריכה מבטון בבית שלכם? קראו את המאמר הבא ותמצאו מידע חשוב שיעזור לכם לקראת התהליך ויתן לכם את כל המידע לו אתם זקוקים בנושא בריכות בטון.

בניית בריכות מבטון

היתרונות והחסרונות של בניית בריכות מבטון

לבריכת בטון יש כמה יתרונות אשר הופכים אותה להרבה יותר משתלמת להשקעה:

  • עמידות – בריכת בטון הינה בריכה בעלת יכולת עמידות גבוהה במיוחד. בשל החוזק של הבטון עצמו ושיטת הבניה האיכותית הבריכה יכולה להחזיק מעמד למשך שנים רבות ולשמש את בני הבית ללא בעיה וללא בלאי מהיר.
  • עיצוב – ניתן לעצב את הבריכה בכל גודל ובכל צורה שתרצו. את היציקה של הבטון מבצעים כאשר החומר נוזלי ולכן ניתן לבצע את תבנית היציקה בכל צורה שרוצים ולבנות בריכה אשר תתאים לבית שלכם ולעיצוב שלו באופן הטוב ביותר.

בנוסף, ניתן לבחור מגוון רחב של צבעי טיח, חיפויים וכדומה וליצור בריכה מרשימה ומיוחדת ללא כל הגבלה.

לעומת זאת, החסרונות של בריכות הבטחון הם זמן בניה ארוך יחסית לבריכות פיברגלס או PVC, וכמובן, המחיר. יחד עם זאת, לאור היתרונות המשמעותיים אין ספק כי המחיר הגבוה הוא מובן וההשקעה בבריכה כזו היא ללא ספק משתלמת וכדאית.

קבלת היתרי בניה עבור בניית בריכות מבטון

אם אתם מעוניינים לחפור בריכת בטון בחצר הבית שלכם, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לקבל היתר בניה. על פי חוקי העזר העירוניים, בניה של בריכה מבטון נחשבת בתור מבנה קבוע ולכן אתם זקוקים לאישור של הועדה לתכנון ובניה על מנת לבנות בריכה כזו.

חשוב מאוד להכיר את הדרישות של הרשות העירונית בה אתם מתגוררים על מנת שתוכלו להגיש בקשה התואמת בדיוק את הדרישות שלהם ותוכלו לקבל את אישור הבניה הנדרש כמה שיותר  מהר.

בהגשה עליכם לכלול את התכנית המדוייקת של הבריכה אותה אתם מעוניינים לבנות, מסמכים של אדריכל מוסמך, יועץ הנדסי ויועץ בטיחות. ככל שתגישו את הבקשה בצורה מסודרת יותר ותקפידו כבר מההתחלה לכלול את כל המידע הדרוש ואת כל הפרטים הרלוונטיים כך תוכלו להיות בטוחים כי יש סיכוי גבוה יותר לכך שהבקשה שלכם תתקבל ותאושר מהר יותר.

כמה זה עולה?

בבניה של בריכה מבטון יש המון שיקולים אותם יש לקחת בחשבון. המחיר יכול להתחיל מכ 150,000 ₪ ולהגיע גם עד מיליון, הכל תלוי בגודל של הבריכה, בצורה שלה, העומק, השכלול הנדרש, החיפויים, התוספות ועוד.

לכן, בתחילת הדרך עליכם להגדיר את התקציב שלכם וכך לעבוד עם חברה שתדע למצות את הטוב ביותר מהתקציב שלכם ולהוציא עבורכם את הבריכה הטובה ביותר במסגרת התקציב, וללא עלויות מפתיעות בהמשך הדרך אשר ייקרו עבורכם את כל התהליך.

מה השלבים שתעברו בדרך לבריכת החלומות שלכם?

בניית בריכה מבטון כוללת לא מעט שלבי עבודה שאתם צריכים לקחת בחשבון, וכדאי שמראש תכירו את כל השלבים הללו ותדעו מול מה אתם עומדים:

  1. קבלת היתרי בניה
  2. חפירת הבריכה
  3. קדיחה של עמודי הבסיס אשר יחזיקו את המבנה במקומו
  4. הכנת תשתיות למערכת הביוב ולמערכות החשמליות
  5. יצירת שלד מעץ או מברזל על מנת שאיתו ייצקו את הצורה של הבריכה
  6. יציקה של שכבת בטון מדוללת
  7. התקנה של הצנרת, בתי פנסים לתאורה ותוספות כמו בסיס למפל, למכונות חימום המים ועוד.
  8. יציקה של בטון חזק ואיכותי המותאם לשימוש בבריכות שחיה
  9. בדיקת הצפה אשר תוודא כי המבנה עומס בעומס המתאים
  10. גימורים וחיפויים בהתאם לדרישות של הלקוחות וסיום כל הנדרש עד לכך שהבריכה תהיה מוכנה לשימוש שלכם.

קחו בחשבון כי אם אתם משלבים גם ג'קוזי בבריכה התהליך יכול להיות ארוך יותר, וחשוב שתקבלו מהחברה איתה אתם עובדים את כל המידע מראש.