איך לעצב וילה עם בריכה

מדובר בחלום של רבים שהופך בשנים האחרונות למציאות ממשית – וילה עם בריכה. תחושה של נופש כל יום מחדש, פיסה נדל"נית נחשקת בהישג ידכם.
עם הקדמה הטכנולוגית והחשיבה החדשנית מחוץ לקופסה, אפשר להרים בריכות בגדלים שונים מחומרי גלם משתנים בעמידות גבוהה בטווח רחב של מחירים בבתים צמודי קרקע או כאלה בעלי חצר פרטית.
בריכה מעלה באופן מידי את ערך הנכס, מעניקה תחושה של "החיים הטובים" ומשפרת את איכות החיים של הדיירים הן למנוחה והן לספורט. היא גם מוסיפה מהאספקט האדריכלי והעיצובי תרומה משמעותית במראה הכולל – חשבו איזה כיף זה סלון או חדר שינה שמשקיפים לעברה של בריכה צלולה!
אפשר לבלות זמן איכות משפחתי, להעצים את חוויית האירוח, לשמור על כושר בשחייה ועל הרפיה בכל עת שמתחשק, מבלי לצאת מאזור השטח הפרטי של סביבת המגורים.

בריכה – לשדרוג חוויית האירוח ואיכות החיים

עיצוב וילות מחייב אדריכלים ומעצבי פנים שמכירים את השטח, יודעים לעבוד עם הקרקע ולסגנן את המרחב על פי חזון הדיירים והעדפותיהם תוך מענה לתנאי ואילוצי המקום כולל עבודה מול הרשויות, הספקים ואנשי המקצוע הרלבנטיים.
בעת עיצוב וילה עם בריכה יש ראשית להעריך את השטח המיועד לבריכה על מנת להבין מה יש לבצע בתהליך העיבוד והכנת המצע לקראת התקנתה וגם על מנת להבין מה יהיה גודלה הן ביחס לבית ולשטח הנתון. כך למשל, אחת גדולה מדי עשויה להעפיל על בית קטן מידות בעוד קטנה יכולה להיבלע בשטח רחב מדי.

עם זאת, יש להבין מה השימוש שייעשה בה בהתאם למספר הדיירים וגם אם הם מחפשים יותר שכשוך או שחייה, כמה הם נוהגים לארח ומה הם עוד רוצים בחצר לצידה – מטבח חוץ, כיסאות, שמשיות, מרחב אירוח, גינת נוי וכדומה.

מבחינת תנאי השטח, התקציב והעדפה עיצובית, יש להחליט גם אם הבריכה תהיה בנויה מבטון, פיברגלס ובתוך השטח עצמו וכך תתמזג בהרמוניה סימטרית עם האדמה או תורם מעל פני השטח בנוכחות דומיננטית יותר. בכל אופן יש לכך גם שיקולי תקציב וגם שיקולי משך בנייה כאשר בדגמים המתועשים מעל פני השטח היציקה מהירה יותר.

מבחינה תקציבית יש להבין מה התקציב שעומד לרשות הדיירים ומהן העלויות המשוערות ביחס להכנת השטח, חומר הגלם ממנו תהיה עשויה הבריכה וענייני תחזוקה שוטפים כמו רובוט מנקה, משאבות מים, חימום הבריכה אם באמצעים סולאריים לחיסכון אנרגטי וכדומה.
כמו כן, יש להתייחס לשיקולי בטיחות של גידור ושער במיוחד אם יש בבית ילדים קטנים וכן את נושא הנגישות. התאמת הבריכה לתנאי מזג האוויר באזור הגיאוגרפי אף הם קריטיים לשימוש ולתחזוקה – חימום הבריכה לטמפרטורה סבירה האם בכל ימות השנה או רק בתקופת העונה וכיצד יהיה אפשר לקרות אותה בימים בהם היא אינה בשימוש.

חצר קסומה שבליבה בריכה

אדריכלות הנוף היא חלק בלתי נפרד מתכנון הבריכה בוילה כי תרצו בוודאי לשמר את תחושת הפרטיות או כשל "גן עדן פרטי" בלי שהשכנים יציצו לכם וכן תחושה פסטורלית סביב כולל אם יש קרבה מקסימלית לנוף או יצירת ועיצוב כל תפאורה.
חשבו גם על יצירת גישה נוחה לבית להחלפת בגדים והוצאת אוכל ושתייה אל מי שנמצא בבריכה וכן על אביזרים ורהיטים משלימים דוגמת כיסאות נוח, מיטות שיזוף, שמשיה או הקמת ביתן בריכה ייעודי עם מקלחת ושירותים בהתאם לתשתית האינסטלציה.

מבחינת הצללה כדאי לתכנן מבעוד מועד פתרונות הצללה מתאימים להצלת האזור של הרחצה והשיזוף או הרגיעה סביב כשיש פתרונות מתקדמים לקירוי חלקי או מלא כולל אפשרות קירוי בפני גשמים ולא רק בפני השמש היוקדת.