חושבים על בניית בריכה בבית פרטי? זה מה שאתם חייבים לדעת

בעלי בתים פרטיים לעתים מעוניינים להשתמש במרחב הקיים בביתם על מנת להתקין בריכת שחייה פרטית בבית, אולם הדבר לא תמיד קל כמו שחושבים. לפני שאתם מתחילים בתהליך התקנת הבריכה, יש כמה דברים שכדאי שתיקחו בחשבון. 

סוג הבריכה

בחירת סוג הבריכה היא בחירה משמעותית מאוד ותהליך ההקמה יהיה שונה בהתאם לסוג הבריכה בו תבחרו. 

סוגי הבריכה הנפוצים ביותר בבתים פרטיים הם – בריכת בטון, בריכה מתועשת ובריכת פיברגלס. 

בריכות בטון

בריכות בטון הן סוג בריכות מאוד נפוץ, אך לפני הקמתן צריך לקחת בחשבון שיש להיעזר באיש מקצוע מנוסה בהתקנת בריכת בטון, שכן התקנה לא נכונה של בריכה זו יכולה להיות מסוכנת למתרחצים.

בריכות הבטון הן בריכות בעלות עמידות גבוהה ולכן רבים בוחרים אותן בעת בחירת סוג הבריכה הביתית, על אף העלויות הגבוהות  שלה ביחס לשאר סוגי הבריכות בשוק.

בריכות מתועשות

בריכות מתועשות הן שם כולל לבריכות העשויות מלוחות ומחומרים שונים בחיפוי יריעה.

הבריכות המתועשות קלות יותר להקמה וכן הקמתן מהירה יותר מהקמת בריכת בטון. בנוסף עלויות בניית בריכה מתועשת נמוכות יותר מהמחיר של בריכת בטון. בבניית בריכה מתועשת יש לשים לב כי היא אכן עומדת בתקנים הנדרשים והיא מורכבת מחומרים איכותיים שימנעו שחיקה מהירה של הבריכה ובעיות בעמידות.

בריכות פיברגלס

בריכות פיברגלס הן בריכות קשיחות המונחות על יציקת בטון. את בריכת הפיברגלס ניתן לייצר לפי העדפה אישית, ויתרון נוסף הוא שבריכה מגיעה עם המדרגות באופן מובנה, ולכן אין צורך ברכישת סולם או עזרים נפרדים.

דגשים שחשוב לשים לב אליהם ברכישת בריכת פיברגלס היא החומרים ממנה עשויה הבריכה – האם מדובר בחומרים עמידים, מה רמת הבידוד של הבריכה ומהי העמידות בפני שינויי טמפרטורה. 

בריכות בבתים פרטיים

עניין התחזוקה של הבריכות גם הוא עניין משמעותי שיש לשים עליו דגש באופן שוטף, ולא רק בעת התקנת הבריכה בבית. בריכות נוטות להתלכלך בקלות ולכן מומלץ לכסות אותן כאשר הן לא בשימוש. 

משאבות לבריכה הן הכרחיות ויכולות לשמש למספר דברים, החל מסינון לכלוך וחול מהבריכה ועד לחימום המים ושמירה על הטמפרטורה.

הקפדה על ניקיון המים חשובה מאוד שכן בסופו של דבר מדובר בבריאות המתרחצים, לכן אין לזלזל בבחירת משאבה איכותית שתשמור על הבריכה שלכם צלולה ונקיה. 

בריכה כאלמנט עיצובי

אין לשכוח שמלבד הפרקטיות שבבריכה, והנוחות בבריכה ביתית מדובר בבחירה עיצובית לבית לכל דבר.

עיצוב בתים פרטיים זוהי אמנות של ממש ושימוש בבריכה מעוצבת וקלאסית ככלי עיצובי נהיית נפוצה יותר ויותר. בעת קניית הבריכה חשבו על סוג הבריכה שיתאים לכם לא רק מבחינת פרקטיות אלא גם מבחינה ויזואלית, שכן בסופו של דבר הבריכה תהפוך לחלק בלתי נפרד מנוף ביתכם.