חיטוי לבריכה – מהם השיטות הכי פופולריות

אין ספק כי אחת התוספות המפנקות ביותר לכל בית פרטי היא בריכה. במיוחד בקיץ הישראלי הלוהט, בריכה פרטית מאפשרת הנאה לכל המשפחה בכל יום מחדש, ולכן היום יותר ויותר אנשים בוחרים לבצע את ההשקעה הזו ולבנות בריכה פרטית לבית.

בין עם מדובר על בריכות פיברגלס, בטון או מתועשות, חשוב לדעת ולהבין כי בריכה פרטית בבית מצריכה תחזוקה, ואחת מפעולות התחזוקה הנדרשות לבריכה היא חיטוי של מי הבריכה.

כל מאגר של מים עומדים יכול להוביל להיווצרות של חיידקים שונים ולכן חשוב להקפיד על חיטוי נכון של מי הבריכה שלכם בכדי לשמור על הבריאות של המתרחצים ושל כל מי שנמצא בסביבה.

מהן שיטות החיטוי היעילות ביותר למי הבריכה שלכם? רוצים לדעת יותר על השיטות השונות כדי לבחור בשיטת החיטוי היעילה ביותר עבורכם? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

חיטוי באמצעות כלור נוזלי

אחת השיטות לחיטוי מאגרי מים ובריכות היא שימוש עם כלור נוזלי. מדובר בתמיסה של סודיום היפוכלוריט, בריכוז של בדרך כלל בין 10%-15%. השימוש בכלור נוזלי אמנם מוביל לחיטוי של המים, אך הוא מעלה גם את אחוזי ה PH במים ויש לאזן זאת עם חומצת מלח. חשוב מאוד לוודא איזון נכון שכן שילוב בכמות לא נכונה של כלור וחומצת מלח יכול לגרום ליצירת גז חרדל שהינו מסוכן מאוד.

טבליות כלור

אחת השיטות הנפוצות והמוכרות ביותר לחיטוי מי בריכות היא שימוש בטבליות כלור. טבליות הכלור עשויות מחומר מוקשה ומיובש, ואתן ניתן להוסיף אל הסקימר או להניח במצוף כלור.

ישנן טבליות כלור אשר כוללות גם חומרים נוספים התורמים למי הבריכה ומציעות כמה יתרונות במוצר אחד.

היתרון של טבליות הכלור הוא כמובן נוחות השימוש, רק מניחים את הטבליה ונותנים למים להמיס אליהם את החומר, אך החסרון הוא גם חוסר השליטה בכמות הכלור המשתחרר אל תוך המים ולכן בבריכות גדולות השיטה הזו פחות יעילה.

מכשיר מלח

השיטה הפופולארית ביותר לחיטוי בריכות גדולות בכל העולם. בשיטה זו עושים שימוש במכשיר חשמלי אשר הופך את המלח לכלור פעיל וכך מחטא את מי הבריכה, ולאחר החיטוי, הכלור הפעיל הופך חסרה למלח מומס, ושוב לכלור על פי הצורך בכל פעם מחדש.

בניגוד לשיטה של חיטוי של מי בריכות באמצעות טבליות כלור, בה העלות נמוכה יחסית, כאשר בוחרים לבצע את החיטוי באמצעות מכשיר מלח ישנה השקעה כספית ראשונית לא קטנה על המכשיר עצמו.

לטווח ארוך, ההשקעה הזו משתלמת, אך צריך לקחת בחשבון את ההוצאה הזו.

בנוסף, התא אשר מבצע את הפירוק של המלח לכלור נהרס עם הזמן, ולרוב פעם בשנתיים – שלוש נדרש להחליף אותו. אך למרות זאת, ההוצאה הכספית על המכשיר הזה משתלמת בהחלט כאשר מבינים את היתרונות של המכשיר, יתרונות הכוללים ויתור על הכלור המוכר אשר גורם לצריבה בעיניים ויכול להיות גם מסוכן במגע ישיר, חיטוי איכותי של הבריכה ללא התעסקות מיותרת וניטור אוטומטי של המערכת לבקרה על חיטוי המים.

מה השיטה העדיפה ביותר?

מבחינת עלויות, שימוש בטבליות כלור הוא הזול ביותר ומאפשר לכם לחטא את מי הבריכה עם מינימום של עלויות.

לעומת זאת, שימוש במכשיר מלח מצריך השקעה כספית לא קטנה.

יחד עם זאת, עליכם לבחון לא רק את העלויות אלא את התמורה. שימוש במכשיר מלח מאפשר לכם לשמור על איזון במי הבריכה וזאת מבלי להתעסק עם זה יותר מידי. המכשיר מבצע את המעקב והבקרה כך שאתם לא צריכים לבדוק את המים בעצמכם בכל פעם.