כיצד לתחזק ולהבריק את אבני השפה בבריכה

עוד ועוד ישראלים נהנים היום מהקמה של בריכה ביתית. יש מי שתמיד חלמו לבנות בריכה בבית כדי לשחות בכל בוקר. יש מי שמעוניינים להקים בריכה בשביל פשוט לארח את החברים וקרובי המשפחה אחרי הצהריים או בשבתות. העניין הוא שכל חלום גדול בסוף הופך לשורה של פרטים קטנים. אם אנחנו רוצים ליהנות מהבריכה שלנו לאורך זמן, עלינו לבצע עבודות תחזוקה שוטפת, אשר יאפשרו לנו לשמש את הבריכה ולהפוך אותה נעימה עבורינו. בין היתר, עלינו לבצע פעולות שונות כדי לתחזק את אבני השפה בבריכה אבל לא רק. במאמר הבא תקבלו את המדריך המלא לתחזוקת הבריכה. בואו נצלול לעומקם של הדברים.

כאשר אנחנו מדברים על תחזוקת בריכה על מה אנחנו מדברים

אז כדי לעשות סדר, אנחנו מחלקים את הנושא הרחב הזה לכמה קטגוריות:

  1. תחזוקה של המים עצמם: בין אם על ידי בחינה של המשאבה של הבריכה או מערכת הסינון של המים. המטרה היא למנוע מחרקים וגורמים לא רצויים לחדור אל תוך המים. באותה נשימה, אנחנו רוצים לתחזק את המשאבה כדי להבטיח תנועה של המים כל הזמן. כמו שכולנו יודעים, מים עומדים עלולים להפוך מפגע בטיחותי משמעותי. אנחנו רוצים לשמור כל הזמן על המים נקיים כדי שנוכל באמת ליהנות מהבריכה וזו לא תהפוך למוקד עבור התפרצות של מחלות וכן הלאה.
  2. תחזוקה של הבריכה עצמה: בין היתר, אנחנו מדברים על תחזוקה של אבני השפה, של אבני הבריכה, על ניקיון ועל טיפול במרחב מסביב לבריכה. משום שאנחנו מדברים על קונסטרוקציה אשר צריכה להתמודד עם אתגר לא פשוט, כלומר, עם סביבה רטובה ולחה, הרי שאנחנו צריכים לוודא כי אנחנו עושים את הפעולות הדרושות כדי למנוע מהמים לחדור אל תוך הקונסטרוקציה ולהפוך למפגעים משמעותיים.

למה חשוב כל כך למנוע חדירה של רטיבות

כאמור, בריכה היא מקווה מים. כלומר, מצד אחד, מדובר על מה שיכול להפוך מוקד להנאה עצומה, מצד שני, מים במקום בו הם לא צריכים להופיע, יכולים להפוך למפגע רציני. למשל, חדירה של מים אל תוך אבני השפה, יכולה להביא להתפתחות של עובש ובקטריות אליהן לא היינו יכולים להתכונן מראש. הרי בניגוד למי הבריכה אשר עוברים כל הזמן סירקולציה בזכות המשאבה, כאן אנחנו מדברים על מים אשר נכלאים מתחת לאבני השפה בלי שיצליחו להימלט החוצה. סילר לאבן כמו חומרי איטום נוספים יכול לטפל בבעיה הזו. סילר לאבן משמש בתור סוג של חומר המצפה את אבני השפה. מצד אחד, הוא מונע מהמים לשחוק את האבנים עצמן ומהצד השני, אנחנו כמו מונעים מהמים לחדור פנימה. אפשר להוסיף לשכבות ההגנה גם רובה אקרילי למשל וחומרי איטום נוספים. כל עוד נשתמש בתכשירים המתאימים לצרכים שלנו מאיכות טובה, כך גדלים הסיכויים כי המים לא יחדרו פנימה ובעיקר, כי לא תהיה שחיקה והקונסטרוקציה אכן תשמש אותנו לאורך זמן.

תחזוקה שוטפת תעזור לנו ליהנות יותר

ככל שנקפיד על תחזוקה שוטפת של הבריכה, באמצעות שימוש בחומרים מצויינים כמו סילר לאבן ואחרים, כך גדלים הסיכויים כי הבריכה תשמש אותנו לפרק זמן משמעותי. הרי לכתחילה כבר השקעתם לא מעט משאבים בהקמה של הבריכה, בהגשמת החלום שלכם. זה הזמן שלכם לעשות את הצעד הנוסף כדי שזו תמשיך לשמש אתכם גם בעתיד.

אם אתם מחפשים מענה נוסף ומידע רלוונטי, זה הזמן שלכם להמשיך ולהציץ באתר כדי לקבל טיפים ורעיונות נוספים.