מה חשוב לדעת לפני שמקימים בריכה בבית?

בריכת שחייה ביתית היא כבר מזמן לא פריבילגיה של בעלי הון בלבד, אבל בהחלט יש כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני שמגשימים את החלום. אז החל מבחירת הבריכה לפי הסוג המתאים ועד הגדרת התקציב או אמצעי הבטיחות – הנה המדריך המלא

בריכות שחייה משפרות את איכות החיים. הן הופכות את הבריכה, החצר ולעיתים גם המרפסת או הגג למקום בילוי משפחתי ואפשר לבלות בהן יחד עם חברים וילדים. יתרה על כך, בריכה היא השקעה משתלמת: למרות שעולה כסף להקים אותה גם בבתים חדשים וגם בבתים שעוברים שיפוץ, היא משביחה את ערך הנכס בעשרות אחוזים וכך למעשה מחזירה את ההשקעה.

הביקוש הגבוה לבריכות הופך אותן למוצר פופולארי ונגיש. בעבר היינו רגילים למצוא בריכות שחייה רק בבתים גדולים או וילות של בעלי הון, אבל כיום הן זמינות עבור כל אחד ואחת מאיתנו. מכאן והלאה, השאלה היחידה היא איך בדיוק מתכננים את הבריכה ובאיזה אופן ניתן לשלב מעקות זכוכית לבריכה כדי לשמור על הבטיחות.

בריכת בטון

תשתית: חשמל, מים וכל היתר

ציוד להקמת בריכה כולל בדרך כלל את האמצעים שבהם אנחנו יכולים להשתמש על מנת לתחזק אותה וכדי לשמור שהמים יהיו נקיים. אבל עוד לפני שבונים מעקות זכוכית לבריכה, צריך לתכנן את התשתית.

התשתית כוללת הקצאה של חשמל, מים ובחלק מהמקרים גם אזור שבו ניתן להתקלח במים מתוקים בלי כלור. יש למשל סוגים שונים של מקלחוני זכוכית גדולים או קטנים שיכולים להתאים גם לבריכה בבית פרטי, אז שווה להתייעץ לגביהם עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

סוג הבריכה: כך תבחרו את מה שמתאים לכם

חשוב לדעת שיש סוגים שונים של בריכות. בריכת בטון למשל תדרוש עבודת שיפוץ וחפירה מאסיבית יחסית, אך היא גם הכי עמידה ומפוארת. אפשרות אחרת היא לבנות בריכת פיברגלס ויש כמובן גם דגמים גדולים של בריכות שחייה עיליות.

את הבריכה מתאימים להרכב התא המשפחתי והתקציב. כמו כן, מביאים בחשבון את ההבדלים בין עלות ציוד להקמת בריכה לפי הסוג שלה. מכל יתר הבחינות ובעיקר מבחינת תחזוקה, לא אמור להיות הבדל במחיר של רכישת רובוטים לבריכה עילית לעומת בריכת בטון – למעט הפקטור של הגודל.

בטיחות: להציב אותה בראש סדר העדיפויות!

הכי חשוב להתייחס אל הבטיחות בתור פקטור מכריע בשאלה איך בדיוק לבחור בריכות שחייה. מלבד החשיבות של מעקות זכוכית לבריכה למניעת נפילות, כדאי גם לרצף את האזור מסביב על מנת למנוע החלקות. אם מדובר על בריכה בנויה, ניתן לשלב על הקירות או ברצפה פסיפס ולדאוג למדרגות.

בסופו של דבר, בריכה היא כאמור השקעה. את התהליך של בחירת ובניית הבריכה מתחילים מוקדם, אבל המאמץ שווה את זה וההנאה מובטחת לכולם.