מניעת טביעות בבריכה פרטית

ישראלים רבים בוחרים להקים בחצר או במרפסת של הבית הפרטי בריכה מטעמים שונים. יש מי שמעוניינים להקים בריכה פשוט כדי לארח בכיף משפחה וחברים קרובים. יש מי שעושים זאת כדי שתהיה להם האפשרות לשחות בכל בוקר ופשוט לקיים אורח חיים ספורטיבי. כך או אחרת, לא משנה מדוע אתם בוחרים להקים בריכה בבית, הרי שעליכם לקחת בחשבון את המשמעות המשפטית שיש לצעד מהסוג הזה. בשביל זה אנחנו כאן. כדי לתת לכם את המידע שיעזור לכם להכיר את ההיבט המשפטי של מהלך מהסוג הזה לפני ולפנים. מתחילים עכשיו.

מה אומר החוק לגבי האחריות על בריכה פרטית

אז קודם כל אנחנו צריכים להבין כי החוק מתייחס אחרת למי שבוחרים להקים בריכה ממניעים עסקיים. לצורך העניין, בעלים של צימר לדוגמא או בעלים של בית להשכרה המכיל גם בריכת שחיה. בין האחריות של מי שמקימים בריכה ללא מטרות רווח. דין פלילי הוא דין הניתן למי שלמעשה עברו על החוק, מה שהופך את הדיון מורכב כאשר אנחנו מדברים על בריכה פרטית. מה זה אומר? לצורך העניין, אם בבריכה המושכרת למטרות רווח אנחנו נרצה להבטיח כי הבעלים של הבריכה עומד בדרישות הרגולטוריות ואם לא, הרי שהוא נושא באחריות על תאונות המתרחשות בבריכה. במקרה של בעלים של בריכה פרטית אשר הזמינו חברים להתארח למשל, הם לא בהיכרח נושאים באחריות לבריאותם של האורחים. אם לצורך העניין אחד האורחים לא יודע לשחות, הרי שהוא זה שהוביל לתאונה ולא בהיכרח ההתנהגות של המארח או האופן בו הוא החליט לבנות את הבריכה שלו.

חשוב לפנות לקבלת מענה מקצועי בזמן

כך או אחרת הרי שבמידה ואכן התרחש אירוע חמור כמו טביעה בבריכה, הרי שבמידה והתוצאות של האירוע חמורות, בעלי הבית עלולים למצוא את עצמם נדרשים לתת תשובות בהליך פלילי. עבירות פליליות מתייחסות למי שהיו צריכים לקחת אולי אחריות באירוע באופנים שונים. כמובן, הכל תלוי במקרה, במשתנים הרלוונטים אליו בלבד וכן הלאה. אם אתם מוצאים את עצמכם צריכים לתת דין וחשבון במקרה כזה של עבירה פלילית, הצעד הראשון הוא לקחת ייעוץ וליווי משפטי. כך תהיו בטוחים כי יהיה מי שיגן על האינטרסים שלכם ויספר את הסיפור שלכם בפני בית המשפט במידת הצורך.

האם ניתן למזער את הנזק לכתחילה? בוודאי

כמובן, קיימות דרכים למנוע טביעה לכתחילה. זאת אם אנחנו עושים את כל הפעולות הנחוצות כדי לשמור על בריאותם של המתרחצים בבריכה. יש כמה דרכים לעשות זאת. בין אם אתם בוחרים לבנות בריכה רדודה יחסית למשל. אתם יכולים כמובן להקים סוג של גדר מסביב למקווה המים, כדי לדאוג לכך שכל מי שנכנס לבריכה נמצא תחת השגחה כל הזמן.

אנחנו תמיד מציעים לא רק לעשות פעולות אשר יבטיחו את הביטחון של המתרחצים מראש. אלא, אתם יכולים לעשות פעולות שיכולות להשאיר אתכם עם ראש שקט גם עכשיו. למשל, כדאי לעשות אחת לפרק זמן מסוים בדיקה של התשתיות של הבריכה כדי לוודא כי אין מפגע בטיחותי אשר עלול לפגוע במתרחצים. כדאי לברר אחת לפרק זמן מסוים האם יש דליפה של מים או האם המים שחילחלו מטה לא עשו נזק כלשהו וכן הלאה.

הבטיחות היא מעל הכל

אין ספק כי להקים בריכה בבית זה תענוג צרוף. באותה נשימה כדאי לזכור כי מדובר על מהלך מורכב אשר עלול להפוך מסוכן במקרים מסוימים. אנחנו כאן כדי להזכיר כי כל עוד נשמעים להוראות ומתייחסים ברצינות לדרישות החוק, הרי שאין שום סיבה לחשוש.