תחזוקה של בריכה ביתית

אין ספק כי בריכה פרטית בבית היא יתרון חשוב ומשמעותי מאוד שרבים רוצים לשלב בבית שלהם, אך לפני שאתם יוצאים להגשים את החלום, אתם צריכים להבין כי החזקה של בריכה פרטית משמעותה גם לא מעט עבודות תחזוקה, ולכן אם אתם רוצים להיות בטוחים כי באמת תוכלו ליהנות מהבריכה שלכם בצורה הטובה ביותר, עליכם לדעת מראש על כל עבודות התחזוקה הנדרשות עבורה.

במקרה של בריכות מקצועיות, עם חדר מכונות וחפורות בקרקע, עבודות התחזוקה צריכות להתבצע לפחות אחת לשבוע, ואם אתם לא יודעים כיצד לבצע את העבודות הללו בצורה הטובה ביותר, אתם צריכים לפנות אל איש מקצוע מומחה אשר יעשה את העבודה הזו בשבילכם.

מה כוללות עבודות התחזוקה?

עבודות תחזוקה לבריכה פרטית כוללות התייחסות לשלושה נתונים מרכזיים:

  1. חדר המכונות – חדר המכונות של הבריכה הוא חדר בו נמצאות כל מערכות החשמל והמים של הבריכה. המנועים נמצאים שם, הצנרת, הפילטרים ועוד ולכן בכדי למנוע בעיות חשוב מאוד לבצע בדיקה קבועה של חדר המכונות ועל פי הצורך לבצע תיקונים והחלפות לרכיבים הדורשים זאת.
  2. המים – יש לבצע בדיקה של איכות מי הבריכה אחת לשבוע ולמדוד את רמת הכלור במים ואת הרמה של החומציות. חשוב מאוד לבצע את הבדיקות הללו על מנת למנוע הרעלות או זיהומים שיכולים לפגוע באלו ששוחים במי הבריכה.
  3. הניקיון – יש לבצע עבודות ניקיון באופן קבוע, ולא מספיק להסתמך על הרובוט והמשאבה אלא לבצע גם ניקיון של השומנים הנמצאים במי הבריכה, את הסקימר, הפילטרים, מסנן השיער וכדומה, כל מה שנדרש על מנת לשמור על בריכה נקיה וראויה לשימוש באופן קבוע.
    כמובן שימוש ברובוט שמותאם לבריכה ישנם רובטים לבריכות אינטקס, רובוטים לבריכות בטון וכו'

 

מה עושים בחורף?

גם בעונת החורף בה אתם לא משתמשים בבריכה, אתם עדיין חייבים להמשיך לתחזק אותה. לפחות פעם בשבוע – שבועיים יש לבדוק את הבריכה, את חדר המכונות ואת כל הרכיבים השונים בכדי לוודא שהכל עובד כשורה, חדר המכונות לא סובל מחדירת גשם או בעיות שונות, הצנרת לא סתומה ורכיבי החשמל לא מקוצרים ועובדים בצורה תקינה. כך תוכלו להגיע אל הקיץ מוכנים והבריכה תהיה ראויה לשימוש.

איך מחשבים את העלויות?

העלויות של תחזוקת בריכה יכולות להיות בטווח מחירים רחב מאוד, והעלויות הללו תלויות במגוון רחב מאוד של גורמים כמו הגודל של הבריכה, המכונות שלה ורמת הטכנולוגיה שבחדר המכונות, כמות השימוש בבריכה, גורמים חיצוניים ללכלוך או בעיות (כמו בריכה שסביבה צמחיה רבה) ועוד.

לכן חשוב מאוד לקבל הצעות מחיר ולבצע השוואות. יחד עם זאת, אל תנסו לבחור את המחיר הזול ביותר שתוכלו למצוא. לעיתים, הזול עולה ביוקר, כמו שכבר רבים יודעים. לפני הכל אתם חייבים להיות בטוחים כי אתם נותנים את העבודה לאיש מקצוע מומחה אשר יוכל לבצע אותה על הצד הטוב ביותר. אתם הרי משקיעים כל כך הרבה כסף בבריכה החדשה שלכם, ולכן חשוב שתוודאו כי אתם מתחזקים אותה בצורה נכונה ומתאימה.

תחזוקה ביתית קבועה

מעבר לעבודתו של איש התחזוקה, כדאי שגם אתם תדעו את הפעולות שעליכם לבצע מידי יום בכדי לשמור על הבריכה נקיה ומתוחזקת, והכל מסתיים בשני נושאים – שימוש נכון וניקיון. הקפידו על שימוש נכון בבריכה על מנת לשמור עליה לטווח ארוך, והקפידו לנקות אותו באופן קבוע. הפעלה של הרובוט לאחר כל שימוש, ניקוי של הרובוט לאחר שהוא מסיים את סיבוב השאיבה שלו, גריפת עלים מעל פני המים וכדומה, כל אלו יסייע לשמירה טובה יותר על הבריכה שלכם.